برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش مفهوم بالا و پایین

در این ویدیو آموزش مفهوم بالا و پایین رو خانم ثقفی با یک داستان زیبا به کودک آموزش دادند، همچنین میتونید بااستفاده از مطالب پایین بهتر این مفهوم رو به کودک آموزش بدید.

مفهوم بالا و پایین یک مفهوم مهم در ریاضیات است که می تواند به بچه های پیش دبستانی آموزش داده شود. برای آموزش این مفهوم بهتر است از داستان های ساده و جالب استفاده کنیم که به کودکان کمک کند تا این مفهوم را به خوبی درک کنند.

می توان با یک داستان ساده درباره یک پرنده شروع کرد. 

"روزی پرنده ای دوست داشت پرواز کند.

پرنده ی قصه ما آرزو داشت بالا و پایین بپرد.

یک بار پرنده ی ما بعد از تلاش زیاد توانست پرواز کند تا به  آسمان برسد. خیلی شاد بود. اما بعد از مدتی  دلش تنگ شد و دوست داشت  پایین بیاید. بنابراین شروع به پرواز به سمت پایین کرد. وقتی پایین رسید،  دوباره شاد شد. 

با این داستان، می توانید با کودکان صحبت کنید و به آنها بگوئید که پرنده یکی از چیزهایی بود که بالا و پایین می پرد . آنها می توانند با شکل پرواز پرنده تصویرسازی کنند و درک کنند که بالا بردن به مکانی بالاتر و پایین آمدن به مکانی پایین تر اشاره دارد. 

16 روش آسان برای آموزش جهت ها- چپ و راست ، بالا و پایین -به کودک پیش دبستانی را در وب سایت مام پلاس ببینید. 

بازی 

همچنین، می توانید با کودکان یک بازی کره زمین را بازی کنید. در این بازی، شما می توانید یک کره را در دست بگیرید و به بچه ها بگویید که آن را بالا و پایین ببرند. سپس بچه ها می توانند بازی را انجام دهند و کره را به سمت بالا یا پایین حرکت دهند. این بازی کمک می کند که بچه ها به طور عملی با مفهوم بالا و پایین آشنا شوند.

استفاده از داستان و بازی های تعاملی می تواند به کودکان کمک کند تا مفهوم بالا و پایین را بهتر درک کنند و از آن لذت ببرند. مهم است که با استفاده از زبان ساده و مثال های بصری، این مفهوم را برای بچه ها قابل فهم کنیم.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود